Home

Vebjørn selbekk adresse

VEBJØRN SELBEKK - Norsk Foredragsformidlin

Avisredaktørene Flemming Rose og Vebjørn Selbekk får Fritt Ords Honnør for prinsippfast forsvar for ytringsfriheten gjennom ti år med karikaturstrid. Tips oss 24 timer i døgnet på 464 07200! Alle innlegg blir kontrollert før de publiseres på adressa.no Vebjørn Selbekk raser mot hijab-forslag: - Jeg håpet de lærte sist Dagen-redaktør Vebjørn Selbekk, her under et møtet i Kringkastingsrådet. Foto: Håkon Mosvold Larsen (NTB scanpix

Vebjørn Selbekk - Wikipedi

Vebjørn Selbekk: − Si unnskyld til teaterfolkene, Erna. Uansett utfall av trussel-rettssaken, er det en som bør si unnskyld. Statsminister Erna Solberg Vebjørn Selbekk. Vebjørn Selbekk. Aktuelt / REPORTASJE. Aktuelt / REPORTASJE. Der Herrens ord trumfer Hareides. Et besøk i hulen til de sagnomsuste «mørkemennene på Vestlandet». Vebjørn Selbekk. Ideer / På kanten. Adresse . Morgenbladet as Christian Krohgs gate 16 0186 Oslo. Nyhetsbrev

Vebjørn Selbekk: - Jeg husker følelsen av å gå fra ikke

Vebjørn Selbekk. 6,3 k liker dette. Den offisielle siden til redaktør, forfatter og foredragsholder Vebjørn Selbekk. For bestilling av foredrag vennsligst kontakt meg på vebjorn@dagen.no Da har Vebjørn Selbekk to livvakter som følger ham døgnet rundt. Selv om de fjerner navn og adresse fra offentlige registre, er det fremdeles for lett å finne dem Vebjørn Selbekks kone i strupen på Støre: «Hans handlemåte satte mine barns, min manns og mitt liv i fare» Catarina Selbekk kaster seg inn i diskusjonen om den ti år gamle karikaturstriden

Kontakt oss

Millionboligene: Dagen-redaktør Vebjørn Selbekk • akrom

Vebjørn Selbekk forstår hva denne kampen innebærer, han har dannelse og ser at mennesket kan trekks ned på et nivå der volden flyter og hatet rår. Det er krefter som leder dit han advarer mot, men det vil ikke Gjøsund innse, for ham er vi alle like, nazister og jøder, muslimer og kristne, det er det prinsipielle til Vårt Land og Kjell Magne Bondevik Sjefredaktør i Dagen Vebjørn Selbekk skriver at arbeiderpartipolitiker Masud Gharahkhani har rett. Forskjellen på å være solidarisk og hjerteløs går ikke ved om man vil prioritere å ta imot flyktninger fra en enkelt leir i Hellas fremfor alle verdens andre leirer. Les også: Aps Masud Gharahkh Statsminister Jens Stoltenberg gir Magazinets redaktør Vebjørn Selbekk deler av skylda for at den nedbrente norske ambassaden i Damaskus Vebjørn Selbekk svarer BT-kommentator. I tirsdagens BT får jeg over en hel side beskjed om å lære meg homsesex.Kommentator Jens Kihl velger tydeligvis å ta sitt oppgjør svært personlig, selv om de lederartiklene han henviser til, begge var usignerte Donald Trump har løyet ustanselig siden han ble president. Likevel vil mange kristne i USA stemme på ham igjen. - Det er et enkelt valg for dem, sier Bjarte Ystebø, assisterende redaktør i den.

Sju gode grunnar til å delta på Pride

Redaktør Vebjørn Selbekk har nå blitt politisk og religiøst korrekt. Det må være konklusjonen man sitter tilbake med etter å ha lest Vebjørn Selbekks lederartikkel SIANs forkledning bør ikke lure noen. I sin leder fastslår Vebjørn Selbekk at Sian bedriver muslimhat kamfluert som islamkritikk og forsvar av ytringsfriheten Vebjørn Selbekk anmelder TV Visjon Norge og Visjon Norge politianmelder Dagens journalist Publisert 07/09/2020 av sokelys Bråk og spetakkel i kristen-media Den tidligere kristne avisen Dagen har anmeldt Tv Visjon Norge fordi at journalisten til avisa nektet å etterkomme smittevern reglene som gjaldt under Hove stevnet og som er nasjonale regler Det har haglet med reaksjoner på sosiale medier etter et verbalt basketak mellom redaktør Vebjørn Selbekk og samferdselsminister Knut Arild Hareide

Kjøp Vebjørn Selbekk sine bøker hos oss - Hermon

1. (VG Nett) Ni måneder etter at han trykket Muhammed-karikaturene må redaktør Vebjørn Selbekk (37) fortsatt ha politibeskyttelse og lever på hemmelig adresse sammen med familien
  2. Ny solskam-feide på Twitter. Fra der han befinner seg la redaktør Vejbørn Selbekk i den kristne avisen Dagen ut et bilde av en veranda overfylt av hagl. De to siste dagene har det regnet til dels kraftig på det sentrale Østlandet. Nå trenger vi vel ikke skamme oss over sommerværet, Eivind Træda
  3. Det betyr ikke at islams uttrykk er dømt til å være voldelig for all fremtid. På ingen måte, skriver Vebjørn Selbekk.
  4. Vebjørn Selbekk, redaktør i avisa Dagen, engasjerer seg i saken på Twitter. Han kaller aksjonen «nedrig og feig». Han spør også: «Har de ikke lært noe som helst om demokrati og.

Vebjørn Selbekk selv har tidligere sagt han mener Støres håndtering av karikaturstriden burde diskvalifisere ham fra å bli statsminister. Har ikke villet beklage, men uttrykker sympati. Støre sa til VG tidligere i august at han ikke har noe å beklage i karikatursaken. I en kommentar via sin rådgiver uttrykker han sympati med Selbekk og. Eg har ikkje peiling på korleis Vebjørn Selbekk lever livet sitt. Kanskje har han kone og to ungar. Kanskje har han tre koner. Kanskje er han gift med tanta si. Kanskje har han slavar. Alle desse familieformene er å finne i Bibelen. Mange av dei har vi gått bort frå. Det er bra. Eg er heilt uinteressert i korleis Selbekk organiserer.

Vebjørn Selbekk. Sentralbord . Kundeservice: 23 36 05 00 E-post: abo@morgenbladet.no Kronikker- og debattinnlegg sendes til: debatt@morgenbladet.no kronikk@morgenbladet.no. Adresse . Morgenbladet as Christian Krohgs gate 16 0186 Oslo. Nyhetsbrev. Skriv inn e-postadressen din for å motta Morgenbladets nyhetsbrev hver tirsdag og fredag Vebjørn Selbekk. 6.3K likes. Den offisielle siden til redaktør, forfatter og foredragsholder Vebjørn Selbekk. For bestilling av foredrag vennsligst kontakt meg på vebjorn@dagen.no Vebjørn Selbekk, sjefredaktør i Dagen, Moss Vebjørn Selbekk er sjefredaktør i Dagen. Han er utdannet cand.mag fra Universitet i Trondheim med fagene historie, kristendom og samfunnsfag. Selbekk er medlem i Kringkastingsrådet. Jan Inge Sørbø, professor ved Høgskulen i Volda, Vold

Menigheten vår

Nå snakker jeg ikke til deg som aviskonkurrent, Vebjørn Selbekk. Jeg snakker til deg som kristen. Hva skjer med deg? I går dukket bildet av deg opp på Facebook igjen. Det er fra sommerfesten til en av de fremste formidlerne av smålighet, mistenksomhet, ja, direkte hat, i landet vårt: Resett - Hvor er ytringsfrihetens kompromissløse hvite ridder, redaktør Selbekk nå, spør HEFs pressesjef Jens-Brun Pedersen. Han undrer seg over at Selbekk så langt har forholdt seg taus når kristenfolket roper på sensur av TV2-programmet De syv dødssyndene

Vebjørn Selbekk » Sosialt » Sosial prat og humor; God sommer! (Samt litt praktisk informasjon) Logg inn for å følge dette . Følgere 2. Vebjørn Selbekk. Av Cupcake, Februar 9, 2006 i Sosial prat og humor. Anbefalte innlegg. Cupcake 1 699 30 Cupcake. C-Kjendis; Medlem; 1 699 30 · #1 Vebjørn Selbekk, mannen som ble landskjent da han fikk trykket faksimiler av de tolv karikaturtegningene av profeten Muhammed, lever fortsatt på hemmelig adresse. I «Reisen hjem» forteller. Vebjørn Selbekk sier det var han som tok initiativ til et forsoningsmøte med muslimske ledere, men at beklagelsen hans har blitt misbrukt i ettertid. «Jeg henvender meg personlig til det muslimske miljøet for å si at jeg er lei meg for at deres religiøse følelser er krenket gjennom det vi gjorde da vi den 10. januar publiserte en faksimile av de danske tegningene fra Jyllands-Posten

1. Vebjørn Selbekk. Alder: RSS. Om Vebjørn. Sjefredaktør i Dagen. Var redaktør i Magazinet i 2006. Den er senere slått sammen med Dagen. at Gjøsund kan lese den korte presiseringen jeg sendte til Vårt Land etter avisens store oppslag i fjor «Selbekk angrer dypt» som at jeg «langt på vei tilbakekaller angeren»
  2. Men Vebjørn Selbekk har absolutt ingen innvendinger. Han sier han er imponert og at innslaget er varsomt, seriøst og respektfullt. Selbekk sier Supernytt har dekket saken på en veldig god måte. Ingen reflekterer over hvordan innslaget introduserer en helt ny måte å tenke på når det gjelder kjønn
  3. En journalist fra avisen Dagen skulle dekke Visjon Norges sommercamp da han hevder han ble truet av en vakt. Nå har Dagen anmeldt hendelsen
  4. Selbekk støtter Adressa Vebjørn Selbekk støtter Adresseavisen i publiseringen av Muhammed-karikaturen. Publisert onsdag 04. juni 2008 - 08:46 Sist oppdatert søndag 26. oktober 2008 - 20:44. Samtidig mener den tidligere ansvarlige redaktøren til Magazinet at karikaturen er langt grovere enn Jyllands-Postens, skriver Aftenposten. nyheter.
  5. Vebjørn Selbekk: Fra gapestokken til heltestatus. Det var stor stas i København og Folketinget da Trykkefrihedsselskabets markerte at det nå er ti år siden Jyllands-Posten publiserte de verdenshistoriske tegningene av Muhammed
  6. Vebjørn Selbekk er en norsk journalist og redaktør. Han er ansvarlig redaktør av den kristelige dagsavisen Dagen. Selbekk er oppvokst i Meråker i Nord-Trøndelag og utdannet cand.mag. fra Universitetet i Trondheim med fagene historie, kristendom og samfunnskunnskap. Han har økonomisk tilleggsutdannelse fra Trondheim økonomiske høgskole
  7. Bakken, Vebjørn; Danovich, David; Shaik, Sason & Schlegel, H. Bernhard (2001). A Single Transition State Serves Two Mechanisms: An ab Initio Classical Trajectory Study of the Electron Transfer and Substitution Mechanisms in Reactions of Ketyl Radical Anions with Alkyl Halides

Tema: Vebjørn Selbekk - adressa

Dato: 24.09.2019 Hvit: Vebjørn Selbekk, Moss SK Sort: Elias Demac, Bergens SK Turnering: Bergens SK Høstturnering 2019 (Bergens Schakklub) Resultat: 0-1 Åpning: Reti (A05) Analysert den 15.10.2019 22:36 Analyse Bare ett annet folk enn det norske er nevnt i Grunnloven som eidsvollsmennene vedtok 17. mai 1814. Ifølge grunnlovsfedrene var jødene en så fordervet rase at de helt måtte nektes adgang til riket - som det eneste folkeslag på jorden. Her forteller Vebjørn Selbekk historien om Norges forhold til jødene og til Israel de siste 200 år. Det er en grufull fortelling om antisemittisme og. Dette er det Vebjørn Selbekk etter min mening burde ha sagt: I alle religiøse retninger ligger det en potensiell risiko for at religionen kan misbrukes på det mest vanvittige Vebjørn Selbekk ble utsatt for trusler og måtte leve på hemmelig adresse etter at avisen han var redaktør for valgte å gjengi Mohammed-karikaturer i 2006. I Storsalen Tema vil han dele sine opplevelser fra denne tiden, og sitt syn på ytringsfrihetens utvikling i samfunnet vårt Vebjørn Selbekk, sjefsredaktør i avisen Dagen og medlem i kringkastingsrådet og ytringsfrihetskomisjonen, underviser om sin erfaring med å være en annerledes stemme i den offentlige debatten. Han stiller også spørsmål om ytringsfiheten er under press i Norge i dag

Vebjørn Selbekk, Hijab Vebjørn Selbekk raser mot hijab

Stikkord: Vebjørn Selbekk Frykten for å kritisere islam. Selv om offentligheten er full av islamkritikk hevdes det stadig vekk at mange er redde for å kritisere islam. Stemmer det? Og skyldes det i så fall muslimene selv, islamfrykt på høyresiden, eller en form. Nyeste saker. bygges Nord-Europas største «spiselige tak» på Økern i Oslo 19. september 2020; Bilister har ikke vikeplikt for syklende på grunn av gangfelt 19. september 2020; Tast postnummeret ditt og se klimaframtiden din (ved ulike scenarier) 18. september 2020 800 millioner barn har for mye bly i kroppen Vebjørn Selbekk har nærmest delt denne boka i en personlig reise i eget liv fram til 2006. Derfra er boka en uhyggelig reise i alt det grusomme som har skjedd etterpå, sett gjennom forfatterens øyne. Det er en kunnskapsrik og overraskende beskrivelse han tar leserne med på. Vebjørn Selbekk har en familiær bakgrunn fra tidligere DDR

Vebjørn Selbekk: - Si unnskyld til teaterfolkene, Erna - V

1. Redaktør, journalist og samfunnsdebattant Vebjørn Selbekk. Han som trykket karikaturtegningene av profeten Muhammed i ytringsfrihetens navn og fikk drapstrusler for det. Hva slags materiale er man laget av når man er villig til å utsette seg for dette? Og - er han gladlaks eller mørkemann
  2. Redaktøren Vebjørn Selbekk mener studenter er blitt for hårsåre. Hedda Brita Beata Widahl er 23 år og går lærerutdanningen ved den kristne private høyskolen NLA
  3. Vebjørn Selbekk, mannen som ble landskjent da han fikk trykket faksimiler av de tolv karikaturtegningene av profeten Muhammed, lever fortsatt på hemmelig adresse
  4. Overfor Vårt Land beklager Dagen-redaktør Vebjørn Selbekk beslutningen. - Det er et blitt et problem at vi i Vesten lar oss styre av opphissede og delvis uvitende folkemengder i den muslimske verden. Jeg har forståelse for at Wilders valgte å avlyse,.
  5. Datoen er 11. januar 2006, og Magazinet-redaktør Vebjørn Selbekk har nettopp opna ein e-post han seint vil gløyme. Dagen i førevegen har den kristne dagsavisa trykt ein faksimile av Muhammed-karikaturane som har skapt rabalder i Danmark, og øvst i innboksen ligg ein e-post med to bilete vedlagt. - Bileta viste eit brent lik, der det [

Vebjørn Selbekk morgenbladet

Vebjørn Selbekk har gjentatt det så mange ganger at det nesten har mistet nyhetens interesse. Han vil ha en unnskyldning fra Jonas Gahr Støre for måten han håndterte karikaturstriden i 2006 Dagen-redaktør Vebjørn Selbekk har fått nok av «parasittene» - varsler flere rettslige skritt mot fake news-sider. Dagmagasinet skrev at man kunne få 4500 kroner i bot for å gå med utenlandske flagg på 17. mai. - Typisk at man forkler seg bak et tilsynelatende seriøst navn, sier medieviter Helle Sjøvaag Vebjørn Selbekk Kjære ytringsfrihetskommisjonen. 6. mars 2020 av Antibabbel. Dere ble presentert av kulturminister Abid Raja fredag den 14.02, og har allerede møtt en del kritikk på hvordan dere som gruppe er satt sammen. Hvem som er der, og hvem/hva som mangler Vebjørn Selbekk sjefredaktør og avisen Dagen lyver og forstår ikke hva denne saken dreier seg om det hele tatt! De er blinde som leder andre adresse og hele pakken. De virkelige nettrolene som har prøvd å knekke meg og min familie, de nevner han ikke med et ord. Disse ordene som Selbekk her skriver, kommer han garantert til å måtte. Vebjørn Selbekk (46) var sjefredaktør i avisen Magazinet i 2006. I dag er han sjefredaktør i avisen Dagen. Han har blant annet utgitt boken Truet av islamister (2006) om karikaturstriden. Han utgir i januar boken Fryktens makt, om de ti år etter Magazinets karikaturpublisering. Honnørmottakerne får 100 000 kroner hver

Vebjørn Selbekk, sjefredaktør i Dagen, Moss. Vebjørn Selbekk er sjefredaktør i Dagen. Han er utdannet cand.mag. fra Universitet i Trondheim med fagene historie, kristendom og samfunnsfag. Selbekk er medlem i Kringkastingsrådet. 17. Jan Inge Sørbø, professor ved Høgskulen i Volda, Volda Vebjørn Selbekk er flyktningesønnen som siden 2006 har vært det norske symbolet på karikaturstriden, en konflikt som toppet seg med de blodige terroraksjonene i Paris og København vinteren 2015. Selbekk tar oss med tilbake til sine egne barne- og ungdomsopplevelser i morens hjemland DDR

Vebjørn Selbekk - Startside Faceboo

Trykker Muhammed-karikaturer på nyttPegida-leder Max Hermansen slutter som lærerDerfor vil ikke Hareide kaste ListhaugJonas Gahr Støre - uten ryggrad eller modig forsvarer av
  • Adobe premiere free trial.
  • Namibia historie.
  • Zink sexualität.
  • Mycobacterium tuberculosis.
  • Mononukleose inkubasjonstid.
  • Broadway hamilton.
  • Domplatz 5 magdeburg.
  • Würzburg sehenswürdigkeiten rundgang.
  • Lego ninjago film premiere.
  • Det en barokkdikter kunne si med ti ord sa han ikke med ett.
  • Maltose monosaccharide.
  • Achim petry tinte.
  • Amtliche bekanntmachungen sterbefälle delmenhorst.
  • Skihytta trysil meny.
  • Westertimke kaserne.
  • Beregning av antall feriedager.
  • Gratis diplomer.
  • Ringeriksbadet babysvømming.
  • Kenny wells.
  • Førerkort minibuss bergen.
  • Baumrind oppdragelsesstiler.
  • Beat for beat lek.
  • Der kurier lieferzeiten.
  • In teufels küche staffel 4.
  • Netflix shooter imdb.
  • Vaiana leker.
  • Tannverk mistet fylling.
  • Sonnen mondfinsternis kreuzworträtsel.
  • Sonnen mondfinsternis kreuzworträtsel.
  • Kant geometri.
  • Dusjoljer.
  • Hvordan få vondt i hodet med vilje.
  • Slaget om atlanterhavet.
  • Sykepleier ambulanse.
  • Her2 positiv prognose.
  • Brukte mercedes deler.
  • Media markt ankara şubeleri.
  • Gråor stamme.
  • Fppu ntnu.
  • Ferry split bol.
  • Søke oppholdstillatelse usa.